تبلیغات
فروش الکترونیک - چگونه در 30 ثانیه دیگران را شیفته ی خود کنیم
فروش الکترونیک
کسب و کار خود را به روز کنید

چگونه دیگران را شیفته ی خود میکنید، اگر فقط 30 ثانیه وقت برای اینکار داشتید؟
از محبوب ترین مطالب وبسایت 12CEO که در روزنامه های پرتیراژ نیز چاپ شد…

اگر یک مصاحبه کاری در پیش دارید یا در سمیناری درحال شبکه سازی با افراد جدید و حرفه ای هستید؛ یا اصلا در حال دویدن به سمت آسانسوری هستید که بیل گیتس(!) سوارش است و میخواهید به او پیشنهاد سرمایه گذاری بر روی ایده فوق العادتون رو بدهید؛ شما نیاز به مهارتی برای جلب توجه مردم و متقاعد کردن آنها به اینکه صحبت های شما ارزشمند هستند… دارید.

«اکثر مردم نمیتوانند آنچه را که دارند و میدانند ارزشمند است را به صورت تاثیرگذار، ارایه کنند.»
__پاول مک دونالد (از مدیران موسس رستوران های زنجیره ای مک دونالد)

اجازه بدید یک واقعیتی را به شما بگویم؛
اگر میخواهید خیلی راحت دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، شما فقط 8+22 ثانیه برای این منظور زمان دارید !
تعجب کردید؟ در اصل شما در 8 ثانیه اولِ اولین ملاقات تان 80% قضاوت های ذهنی طرف مقابل راجع به شما را در ذهنش ایجاد میکنید و سپس 22 ثانیه فرصت دارید یا آنرا تغییر دهید و یا آنرا برای همیشه در ذهن طرف مقابل ثبت کنید.

 

اینکه چطور از این 30 ثانیه حیاتی استفاده کنید خیلی مهم است؛
چون پایه و اساس روابط آینده تان را در این 30 ثانیه شکل میدهید. اگر در این 30 ثانیه بتوانید دیگران را متقاعد کنید که فردِ صادق و ارزشمندی هستید، مطمئن باشید برای همیشه در ذهن شان ثبت خواهد شد.

 

خب، فهمیدیم که این 30 ثانیه مهم و حیاتی هستند، اما چطور از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؟
ما 8 راهکار اساسی و کاملا کاربردی برای شما آماده کرده ایم، تا در فقط 30 ثانیه تمام آنچه را که هستید یا دارید بطور فوق العاده موثر ارائه کنید و دیگران را مجذوب خود کنید…

اولین قدم | بدانید دقیقا مقصد و هدف تان کجاست؟
ارائه محصول یا ارائه شخصیت خودتان باید حاوی پاسخ 3 پرسش کلیدی زیر باشد :

  1. شما کی هستید؟ (مثلا دانشجوی کارشناسی ارشدی هستید که یک ایده دارید)
  2. دقیقا چهکار میکنید؟ (مثلا درحالی کار کردن بر روی ایده تان هستید و با آقای X و آقای Y هم همکاری داشتید)
  3. نیت و انگیزه اصلی تان چیست؟ (مثلا انگیزه اصلی شما تولید انبوه این ایده و کارآفرینی در صنعت داخلی است)

پس اول، باید برای خودتان مشخص کنید کی هستید؟ دقیقا چه کار میکنید؟ انگیزه اصلی تان چیست؟ و بعد به سراغ سرمایه گذار، مشتری یا بیل گیتس(!) بروید و آنها را به وی منتقل کنید. در غیر این صورت، کسی توجه زیادی به صحبت های شما نخواهد کرد.

 

 

قدم دوم | شماره گذاری… مردم عاشق شماره گذاری اند !
بعد از بررسی کردن مجدد رزومه کاری تان، یا ویژگی های محصولتان یا اصلا خصوصیات خودتان؛ فقط 4 تا از بهترین و اصلی ترین ویژگی ها را انتخاب کنید و شماره گذاری شده بنویسید. این 4 ویژگی باید هسته اصلی رزومه، محصول یا خصوصیات خودتان باشد و دیگر توضیحات اضافی را دور بریزید.

اگر بیش از این 4 مورد مهم را بیان کنید، آنها خیلی زود حتی همین 4 مورد را هم فراموش خواهند کرد…
طبق آمار روانشناسی، مردم از لیست موارد فقط 3 الی 4 مورد مهم که برایشان مهم است را به خاطر می سپارند؛ پس وقت و انرژی خودتان و طرف مقابل تان را بیهوده تلف نکنید.

 

دل کارنگی

 

قدم سوم | … و البته مردم عاشق داستان هم هستند !
مردم عاشق داستانند. پس داستانتان را برایشان تعریف کنید، اینطوری بهتر شما را به خاطر خواهند سپرد.

دِل کارنِگی نویسنده مشهور کتاب های پرفروش در کتاب “آیین سخنرانی” اش مینویسد :
«مغز انسان ها ذاتا وابسته پذیر است، یعنی اشکال، اشعار، تصاویر یا هرچیزی که مربوط به هم باشند و بتوان آنها را از هم تفکیک و به هم ربط داد را دوست دارد به خاطر بسپارد.» این یعنی اجزا و کل یک داستان را مردم خیلی خوب به خاطر می سپارند.

به زبانی ساده تر : اگر میخواهید مردم گفته های شما را به خاطر بسپارند، داستانی برایشان تعریف کنید… و البته خوب تعریف کنید.

 

 

قدم چهارم | وقت مردم را با اصطلاحات هدر ندهید.
سخنرانی شما چه برای یک نفر باشد چه برای صد نفر، در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که قابل فهم باشد. یعنی نباید از اصطلاحات و مخفف هایی استفاده کنید که توسط عوام قابل فهم نیست و چون فکر میکنید شما را متخصص جلوه میدهد از آنها استفاده کنید.

به زبان آوردن ایده های پیچیده یعنی چراغ قرمز در روابط اجتماعی !
یک استراتژی خوب برای این کار به گفته اینشتین این است که «فکر کنید مخاطب ایده تان، مادر بزرگ پیر تان است و قرار است تمام آنچه را میگویید را بفهمد» پس سعی کنید طوری جمله بندی و کلمه یابی کنید تا منظورتان را به کمترین توضیحات و به ساده ترین شکل ممکن، اکثر مردم بفهمند.

 

 

قدم پنجم | البته، مطمئن‌ باشید که نیاز به توضیح بیشتر… حتما وجود داشته باشد !
بعد ازینکه داستان جذاب تان را تعریف کردید، باید مطمئن شوید آنچنان جذاب و گیرا آنرا تعریف کردید که مخاطب شما تشنه ادامه آن باشد… یعنی مخاطب شما باید با هیجان از شما بپرسد «خب بعد چه اتفاقی افتاد؟…»

اگر این سوال را شنیدید، یعنی به قلب و روح مخاطب تان نفوذ کردید. انگیزه ای در وی برای ارتباط با شما ایجاد کردید و این یعنی یک امتیاز به نفع شما… پس همیشه داستان تان را کامل و با توضیحات اضافه تعریف نکنید؛
یک جاهایی را مبهم بگذاری تا انگیزه برای فهمیدن کامل داستان در مخاطب تان ایجاد شود.

 

 

قدم ششم | زمانبندی، افراد حرفه میدانند زمانبندی چیست، شما چطور؟
شما میخواهید با یک نفر جدید آشنا شوید، یک صحبت کوتاه با سرمایه گذارتان داشته باشید و رئیس تان را مجاب کنید به شنیدن صحبت های شما علاقه مند باشد… لطفا بیشتر از 30 ثانیه تلاش نکنید.
اگر تلاش شما در 30 ثانیه اول موفق بود، خیلی خوب است به شما تبریک میگوییم؛ اما اگر در 30 ثانیه اول موفق نشدید، سعی نکنید یک 30 ثانیه دیگر هم امتحان کنید، چون نتیجه عکس خواهید گرفت.

در عوض، یک زمان دیگر شانس تان را امتحان کنید یا آنقدر در خلوت با خودتان تمرین کنید که بتوانید در 30 ثانیه اول خیلی خوب ظاهر شوید. هرچقدر گفته تان کوتاه تر باشد، فرصت برای فکر کردن و به خاطر سپردن برای طرف مقابل تان بیشتر خواهد شد.

 

LQدو سنت اگزوپری

 

قدم هفتم | از خودتان فیلم بگیرید (قبل از ارائه)
شما نیاز دارید بدانید وقتی دارید داستانی را تعریف میکنید چه شکلی هستید. آیا خوب تعریف میکنید؟ آیا باورکردنی هستید؟ مردم نتیجه خودشان را از داستان شما خواهند گرفت؟ چطور مطمئن‌ باشید که تاثیر خوبی بر جای خواهید گذاشت؟
چطور بفهمید آیا نهایت اعتماد بنفس را در هنگام تعریف داستانتان دارید یا نه؟

تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید و قبل از ارائه حتما چندین بار از خودتان فیلم بگیرید تا یک ارائه بی نقص داشته باشید و یا در برابر آیینه چندین مرتبه با خودتان صحبت کنید و به خودتان ارائه دهید.

 

 

قدم هشتم | ارائه ای برای دوستان و آشنایان تان داشته باشید
بعد از فراهم کردن داستانتان، تمرین کردن و جذاب تر کردن آن باید آنرا با دوستان یا خانواده تان تمرین کنید.
از آنها بخواهید در برابر شما بایستند و شما محصول جدید را به آنها ارائه کنید و در آخر از آنها بازخور بگیرید. از آنها بخواهید نقد کنند تا آنجا که میتوانید بهترش کنید.

آنقدر تمرین کنید تا برایتان عادی باشد و بتوانید با صدای رسا و در نهایت اعتماد از خود آنرا بازگو کنید.
نفوذ کلام، امری ذاتی نیست. اگر میخواهید کلام تان مانند هنرپیشه های سینما بسیار جذاب و گیرا باشد، باید تمرین کنید. آنقدر تمرین کنید تا در صحنه اجرا، نقش تان را به نحو احسنت اجرا کنید.





نوع مطلب : موفقیت، خلاقیت، 
برچسب ها : آموزش کسب و کار الکترونیک، مهارت در کسب و کار اینترنتی،
لینک های مرتبط :

دوشنبه 14 تیر 1395 :: نویسنده : پوریا ذاکری
یکشنبه 19 فروردین 1397 02:29 ق.ظ

Nicely put. Thanks a lot.
cialis farmacias guadalajara cialis lowest price link for you cialis price cialis 30 day sample we like it cialis price cialis soft tabs for sale click here take cialis 40 mg cialis what if i take cialis australia org we like it safe cheap cialis
جمعه 3 فروردین 1397 05:42 ق.ظ

You mentioned it superbly!
prices for cialis 50mg cialis cuantos mg hay cialis 5 mg buy cialis sans ordonnance i recommend cialis generico cialis without a doctor's prescription can i take cialis and ecstasy costo in farmacia cialis how do cialis pills work prezzo di cialis in bulgaria
جمعه 17 آذر 1396 06:19 ب.ظ
Right here is the right web site for everyone who really wants
to find out about this topic. You realize so much its almost hard to argue
with you (not that I actually will need to…HaHa).
You definitely put a brand new spin on a topic that has been discussed for ages.
Great stuff, just wonderful!
سه شنبه 28 شهریور 1396 02:46 ق.ظ
Its like you read my mind! You seem to understand so much approximately this, like you
wrote the e book in it or something. I feel that you simply can do with some % to drive
the message home a little bit, but other than that,
this is fantastic blog. An excellent read. I'll
definitely be back.
جمعه 13 مرداد 1396 12:23 ب.ظ
Good day! Would you mind if I share your blog with my facebook group?
There's a lot of folks that I think would really
appreciate your content. Please let me know. Thanks
دوشنبه 5 تیر 1396 05:38 ق.ظ
Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News.
Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Thank you
جمعه 22 اردیبهشت 1396 12:13 ق.ظ
Hello, There's no doubt that your web site might be having internet browser compatibility problems.
When I look at your site in Safari, it looks
fine however, if opening in I.E., it's got some overlapping issues.

I just wanted to give you a quick heads up! Aside from that, fantastic
blog!
چهارشنبه 30 فروردین 1396 04:30 ب.ظ
Its like you read my mind! You appear to know so much
about this, like you wrote the book in it or something.
I think that you can do with a few pics to drive the message home
a bit, but instead of that, this is fantastic blog.
An excellent read. I'll certainly be back.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 01:23 ق.ظ
What's up to every body, it's my first pay a visit
of this blog; this weblog consists of amazing and truly good information in favor of visitors.
جمعه 18 فروردین 1396 09:39 ب.ظ
Stunning quest there. What happened after? Thanks!
چهارشنبه 16 تیر 1395 07:38 ق.ظ
سلام و احترام خدمت مدیر محترم وبلاگ

به تازگی فروشگاهی راه اندازی کردیم که میتوانید محصولات خوبی با قیمت مناسب سفارش بدید

مارک خوب MP3 Player فقط 14000 تومان
دستگاه برقی دفع حشرات 18000 تومان
ماساژور ، ساعت LED ، عینک و وسایل دیگه....

خودتون بیاید قیمت ها رو ببینید چقدر مناسبه

منتظرتون هستیم!


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


لینکد این
آمار بازدید
آمار بازدید
درباره وبلاگ


با سلام خدمت تمامی کاربران محترم وبلاگ فروش و کسب و کار الکترونیک
ما در این وبلاگ تمامی سعی و همت خود را به کار گرفته و به جمع آوری مطالبی راجع به زندگی نامه مدیران موفق _ مهارت های زندگی _ مهارت هایی برای پیشرفت شغلی و...پرداخته ایم.
با امید اینکه مطالب این وبلاگ برای شما مفید واقع شود.

مدیر وبلاگ : پوریا ذاکری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
ابزار سئو

Meta Tag Analyzer